مراحل نصب وینچ روی ماشینم

بعد از چند سفر که به طبیعت داشتم ، برآن شدم تا یک ماشین 4WD بخرم و بتوانم با آن شروع به سفرهای تحقیقاتی و ماجرا جویانه کنم از این رو پس از تحقیقات و مطالعات فراوان و بازدید از انجمن های خودرو به این نتیجه رسیدم بهترین گزینه برای من نیسان پاترول 4 درب 6 سیلندر با گیربکس اصلی می باشد که از نظر قدرت و شاسی و کمک بسیار قوی و از نظر قیمت هم متوسط می باشد ، ضمنا اگر تغییراتی برروی آن بدهم یا در جریان سفرها آسیبی به آن وارد شود از نظر مالی اهمیت چندانی نداشته باشد، و خودمونی بگم زیاد دلم نسوزه و هر جایی دلم خواست برم!

بعد از خرید ماشین به همراه دوستم که سابقه بیشتری روی ماشینهای دو دیفرانسیل داشته و دارد شروع به تکمیل امکانات برای ماشین کردم. از جمله : خرید لاستیک های نو - اینورتور برای تولید برق 220 ولت - کمپرسور باد و لوازم پنچرگیری - وینچ و قرقره و انواع کرپی و سیم بکسل و .... حالا می توانید به تصاویری که در حین نصب وینچ گرفتم توجه فرمایید.

 

ابتدا گارد ، سپر ، پلاک و سایر متعلقات را باز کردم و سر شاسی ها رو آماده کار کردم

 

 

بعد یک صفحه ستون را به صورتی طراحی کردم که به شاسی ها با پیچ وصل شده و به هیچ عنوان به شاسی جوش ندادم

 

پس از ساخت صفحه ستون پایه وینچ ، محل قرارگیری پیچ های گارد و سپر را سوراخ کاری کردم و یک بار کلیه متعلقات را برای تست سوارکردم

 

در آخرین مرحله دوباره متعلقات رو بازکردم و در کارگاه دوستم رنگ کردیم و نهایتا روی ماشین سوار کرده و مشغول سیم کشی شدیم البته این نکته رو بگم ، وینچ های مکانیکی هم وجود داردکه به سیستم محرکه موتور وصل می شود ولی متاسفانه آنها هنگامی که موتور خاموش می شود مثلا در رودخانه یا موقعی که ماشین چپ شده باشد قابل استفاده نخواهد بود.

وینچی که من استفاده کردم مدل 10000 با قدرت 4500 کیلوگرم می باشد

 

عکسی از ماشین در کویر مرکزی

 

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction